Tidsskriftdagen 2016

I år handler det mye om tekster i tidsskriftene. Hva er en god tekst? Hva skal til for å komme på trykk? Hva er et godt tidsskrift-intervju? Vi inviterer skribenter, redaktører og lesere til Tidsskriftdagen 2016 - årets sjanse til å treffe skribenter og tidsskriftfolk!Tid og sted: Fredag 11. november kl. 13.00 på Litteraturhuset i OsloProgram: 13.00   Velkommen v/leder i Norsk tidsskriftforening, Bente Riise Det gode tidsskrift-intervjuet v/Alf van der Hagen”Norges beste litterære intervjuer” ble Alf van der Hagen kalt etter de store samtalebøkene med Dag Solstad (2013) og Kjell Askildsen (2014). Men van der Hagen har også publisert en rekke intervjuer i mellomlange formater, og til oss kommer han med gode råd og tips om det gode tidsskriftintervjuet.14.00    Årets tidsskrift FANFARE: Slik gjorde vi det! Nyskapende, originalt og med stil: Tidsskriftet som diskuterer kultur på en annerledes måte14.30  og 17.00 Hvordan søke støtte til gode prosjekter? Fritt Ord og Kulturrådet svarer.15.00   Redaktørene snakker ut: Hva er en god tekst? Hva skal til for å komme på trykk? Sindre Hovdenakk, Prosa, Astrid Renland, Rus & Samfunn, Christian Kjelstrup, Samtiden, Ellen Engelstad, Manifest og Truls Petersen, ARR.16.00   Debatt: Europeisk politikk, populisme og bevegelser på kontinentet v/Manifest tidsskrift17.00   Tidsskriftet STEMMER har prisutdeling i årets tekstkonkurranse om Uro, lanserer jubileumsnummeret Stemmer i periferien og feirer at STEMMER er ti år.18.00   Fest for tidsskrift-skribenter, redaktører og (gode) lesere i Kverneland, 2. etg.Arrangementet er åpent for alle. Meld deg på nå!Vi oppdaterer programmet fortløpende på nettsiden og Facebook.Arr: Norsk tidsskriftforening med støtte fra Kulturrådet, Fritt Ord, Norsk Journalistlag og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforeningPåmelding her.

Publisert