Visueltkonkurransen 2013: Gull til www.architecturenorway.no!

Designbyrået Sletten & Østvold fikk gull i årets Visueltkonkurranse i kategorien Interaktiv design – Redaksjonell design, for www.architecturenorway.no, nettmagasinet for Arkitektur N.

– Dette er et stilrent, minimalistisk og typografidrevet nettsted som fremstår som tidløst og troverdig, sier juryen om www.architecturenorway.no. – Det er supersolid håndverk, det er ingen feil å finne overhodet, og det sitter like bra på mobil som på PC-skjermen.

– Dette er et veldig godt redaksjonelt rammeverk rett og slett. Man blir mer og mer glad i det jo mer man leser, og innholdet kommer ekstremt godt frem når man er så minimalistisk i virkemidlene man bruker.

www.architecturenorway.no

Design

Sletten & Østvold

Firma

Sletten & Østvold

Utvikler

Sletten & Østvold og Anthony Kolber (Staceyapp)

Redaksjonen

Ingerid Helsing Almaas, Einar Bjarki Malmquist, Janne Solvang og Åsne Maria Gundersen

Oppdragsgiver

Arkitektur N (Norske Arkitekters Landsforbund)

Juryens uttalelse:

”Dette er et stilrent, minimalistisk og typografidrevet nettsted som fremstår som tidløst. I tillegg er dette en troverdig måte å formidle innhold med faglig tyngde til målgruppen. Høy kvalitet på detaljnivå og god leseopplevelse gjør at nettstedet føles bedre og bedre over tid. I tillegg til stram og strukturert layout, gir dette assosiasjoner til moderne skandinavisk arkitektur.”

Dette er Visuelt:

Visuelt er en konkurranse innenfor området design, illustrasjon og visuell kommunikasjon. Visuelt arrangeres hvert år, og gjennomføres i mai for 20. gang. Visuelt arrangeres av Grafill, en interesseorganisasjon for utøvere innen visuell kommunikasjon.

www.grafill.no

www.architecturenorway.no

Facebook: /architecturenorway

Twitter: @architecturenor

E-post: post@architecturenorway.no

www.architecturenorway.no er basert på innhold fra tidsskriftet Arkitektur N. Arkitektur N (tidligere Byggekunst) er Norges fremste arkitekturtidsskrift, og har dokumentert og diskutert arkitektur i Norge siden 1919.

Kontakt:

Ingerid Helsing Almaas, ansvarlig redaktør for Arkitektur N og www.architecturenorway.no
iha@arkitektur-n.no, tel. +47 91 58 36 48 eller +1 347 972 5125

Einar Bjarki Malmquist, fagredaktør for Arkitektur N og www.architecturenorway.no
ebm@arkitektur-n.no, tel. +47 404 96 929

www.architecturenorway.no er et pilotprosjekt muliggjort av støtte fra Utenriksdepartementet. Pilotprosjektet er ikke-kommersielt og annonsefritt.

architecturenorway.no er designet av Sletten & Østvold Design Consultancy (slettenostvold.com) og utviklet i samarbeid med Anthony Kolber.

Arkitektur N utgis av NAL, Norske arkitekters landsforbund. www.arkitektur.no.