Tidsskriftet Fotografi i panelsamtale 21. oktober kl. 13.00-13.45

Plast, stein og fotografi

Festivalen har tidligere blitt arrangert på gamle Deichmanske bibliotek på Hammersborg som nå er under renovering.

Årets festival avholdes nå for første gang på den gamle Veterinærhøgskolen på Adamstuen, som med sin spennende historie vil farge årets festival. Sentralt plassert på Adamstuen er både bygget og nabolaget i seg selv er en severdighet. Når typiske hvite gallerivegger erstattes med operasjonssaler, båser og staller, blir det utrolige utvalget bilder iscenesatt på en unik måte.

Disse arrangementene er støttet av Fritt Ord/Tidsskriftforeningen:

Lørdag 14. oktober:

14.00: Panelsamtale: Er nyhetsfotografiet truet av kunstig intelligens? Hvordan bør medie-Norge møte utfordringene som bringes til bords?

Lørdag 21. oktober:

13.00: Panelsamtale: Plast, stein og fotografi. Samtale om fotografiets muligheter for å vekke følelser og engasjement for å bevare naturen.

Hele programmet finner du her: