Zoominar om prosjektstøtte, søknader og frister:

Hva kan vi søke støtte til, hvor og hvordan?

Tid og sted: Tirsdag 23. januar kl. 15.00 - 16.00 på Zoom

Ved Bente Riise, generalsekretær og Tone K. Olsen, koordinator i Norsk tidsskriftforening.

Norsk tidsskriftforening inviterer til en times digitalt møte om søknadsskriving, frister og budsjett. Vi går gjennom hvor tidsskriftredaksjoner, -skribenter og -utgivere kan søke om støtte til små og store prosjekter, stipender og vederlagsmidler.

Hvor kan du søke om støtte og til hva?

• Litt om støttegivere som Fritt Ord, NFFO, Kulturrådet, Bergensestiftelsen, pressestipender hos IJ, Fagpressen og NJ, og Norsk tidssskriftforening.
  • Økonomi og budsjett. Hvor mye kan du søke om? Hva regnes som egenandel?
  • Hva er et godt prosjekt og hva er en god prosjektbeskrivelse? Hvor kort eller lang, generell eller konkret bør den være?
  • Rapporten. Hva må med av tekst, tall og fakta, evaluering eller annet?

Alle medlemmer kan delta, og skribenter som skriver i tidsskrifter. Det blir anledning til å stille spørsmål og få råd om egne søknader.

Det koster ingenting å delta, men du må melde deg på her:

Arr. Norsk tidsskriftforening