Europas kulturtidsskrifter møttes i Hamburg

Fra 14. til 16. september ble det 24. møtet for europeiske kulturtidsskrifter arrangert i Hamburg. Mer enn 100 redaktører og intellektuelle fra Europas ledende tidsskrifter deltok i det som er et av de største årlige tidsskriftarrangementene i Europa.

Årets tema var ”Arrivals/Departures: European harbour cities as places of migration”, og gikk dypere inn i spørsmålet om hvordan europeiske samfunn håndterer den kulturelle arven fra ”havnebyer”. Arrangementet gikk naturlig nok av stabelen i Hamburgs nyrenoverte havneby, Hafencity.

I år var møtet arrangert av Det europeiske nettverket for kulturtidsskrifter, Eurozine, i samarbeid med Hamburg Institute for Social Research og tidsskriftet Mittelweg 36.

Blant deltakerne var også Norsk Tidsskriftforening, representert av leder Bente Riise (redaktør i Syn og Segn), og første nestleder Nana Rise-Lynum (ansvarlig redaktør i Norsk Barneblad).

Du kan gå til Eurozines nettsider for mer informasjon om Eurozine.

Se også Hafencitys hjemmesider.