Empirix får prisen for språk og formidling

Redaktør og grafisk formgiver: Walter Wehus

Juryens begrunnelse:

Da Empirix ble grunnlagt i 2014, var det for å bøte på medienes manglende interesse for norske tegneserier. Målet var å styrke den offentlige samtalen om norske tegneserier og å øke interessen for sjangeren. Dette har Empirix oppnådd til gangs – tidsskriftet har både blitt et samlingspunkt for norsk tegneseriebransje og et sted der alle med interesse for sjangeren kan finne noe de liker. Dette er formidling på sitt beste: Illustrasjoner og tekst er av høy kvalitet og utfyller hverandre, og nettformatet er godt utnyttet. Empirix er en spennende verden der man stadig oppdager små perler, uten å gå seg bort på veien.

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.