Khaled Khalifa og de intellektuelles situasjon i Syria

Babylon – Nordisk tidsskrift for midtøstenstudier inviterer til debatt med Khaled Khalifa, (syrisk forfatter og intellektuell), Eugene Schoulgin (forfatter og visepresident i PEN International), Gunvor Mejdell (professor i arabisk, Universitetet i Oslo) og Kai Kverme (Babylon og prosjektkoordinator, IKOS, Universitetet i Oslo).

Khaled Khalifa er en av Syrias mest profi lerte forfattere. Hans roman «Hatets lovsang» er forbudt i hjemlandet, men samtidig oversatt til fl ere språk – deriblant norsk – og ble blant annet nominert til «International Price for Arabic Literature». Han er også blant de intellektuelle som åpent støtter revolusjonen i Syria.

Lørdag 1. september kommer Khalifa til Litteraturhuset for å debattere sitt forfatterskap og de intellektuelles situasjon i dagens konfliktfylte Syria.

Sted: Litteraturhuset (Kverneland) - Dato: Lørdag 1. september - Tidspunkt: 17.00

Gratis inngang!

Arrangementet er støttet av Norsk Tidsskriftforening og Fritt Ord