Bøygen arrangerer seminar lørdag 12. januar

Publisert

Bøygen litterært tidsskrift arrangerer dagseminar lørdag 12. januar i Kværnlandsalen på Litteraturhuset. Seminaret varer fra 10.00 til 15.30. Seminaret er gratis, og de som er påmeldt innen 7. januar får lunsj inkludert i seminaret.

Seminaret er åpent for alle, men kommer først og fremst til å handle om det litterære tidsskriftet Bøygen. Vi går inn i Bøygens 25. år, og vi gjør det med en seminar om hvordan vi kan bli bedre. Hva er Bøygen, og hvordan skal vi utvikle oss videre i jubileumsåret? Vi får besøk av flinke foredragsholdere som skal inspirere og hjelpe oss på veien. Andre som driver tidsskrifter eller blogg og ønsker å arbeide med å utvikle seg på nett, reflektere over egen identitet eller måten de følger opp forfattere på vil også ha utbytte av seminaret og er hjertelig velkomne.

Nora Campbell jobber som redaktør for skjønnlitteratur i Aschehoug, og har erfaring som redaktør og redaksjonsmedlem i Bøygen. Hun vil snakke om tekstarbeid og identitet.

Førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo Marianne Egeland, kommer og skal øse av sin erfaring med tekstarbeid.

Aslak Borgersrud i Gatas Parlament kommer og skal snakke om hvordan vi kan bli mer synlig på nett og i sosiale medier.

Påmelding til boygen.red@gmail.com