Seminar: Multimedia publication

Stadig flere vitenskapelige tidsskrift publiserer nå elektronisk på nett. Dette gir store muligheter til å utvikle formen på vitenskapelige publikasjoner.  Tidsskriftet FORMakademisk har f.eks. integrert video i vitenskapelige artikler.

Et av de tidsskriftene som har kommet lengst, er det amerikanske tidsskriftet KAIROS. Vi har derfor invitert redaktøren, Dr. Cheryl E. Ball, for å innlede til en paneldebatt om mulighetene, og kanskje grensene, for digital vitenskapelig publisering.

Panel: Gunnar Sivertsen, Research Professor, Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU) - Ole E. Wattne, Lecturer, Information designer, Gjøvik University College  - Arild Boman, Associate Professor Emeritus, Department of Education, Faculty of Educational Sciences, UniMedia, University of Oslo - Nils Lahlum, Project Manager and Journals Editor at Universitetsforlaget

Møteleder: Professor PhD Birger Sevaldson, Institutt for design, Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo AHO, Section Editor i FORMakademisk.

Sted Litteraturhuset (Kverneland)
Dato Tirsdag 25. februar