Invitasjon til Nordisk konferanse for kulturtidsskrifter i Bergen 25.-26. mai 2022

Tekstallmenningen samarbeider med svenske Nätverkstan og den regionale organisasjonen Tekstallianse om Nordisk konferanse for kulturtidsskrifter på Litteraturhuset i Bergen 25.-26. mai 2022, og vi håper at mange norske tidsskrifter har mulighet til å delta!

Her er foreløpig informasjon om programmet og påmelding.Festspillene i Bergen åpner onsdag 25. mai, og vi vil invitere konferansedeltakerne til åpningsseremonien på Torgallmenningen og åpningsforestilling av Taylor Mac i Grieghallen. Dersom noen har ønske om å skrive kritikk eller dekke deler av festivalen, kan dere registrere dere her for akkreditering. Vi vil også tilby rabatterte billetter til deltakere som vil bli lenger uten akkreditering, dette kommer vi tilbake til for alle som har meldt seg på konferansen. Nattjazz fyller 50 år og åpner 27. mai, for de som har mulighet til å bli litt i Bergen:) Vi er selvsagt behjelpelige dersom noen ønsker akkreditering for anmeldelser fra Nattjazz også!Torsdag vil vi også legge opp til å besøke festspillutstillingen av Lene Berg i Bergen Kunsthall, og Kritikerlaget sitt arrangement Mangfold på scenen, hvitt i salen på Kulturhuset som avsluttes med utdeling av prisen for årets kritikk. Med støtte fra Fritt Ord kan Tekstallmenningen tilby å dekke overnatting for norske tidsskrifter, og vi kan tilby reisestøtte på 1500 kr for de som har behov for det. Reisestøtte må meldes inn til kontakt@tekstallmenningen.no innen 3. mai, og utbetales etter faktura fra tidsskriftet. Dersom dere ønsker reisestøtte for flere deltakere fra redaksjonen, er det fint om dere tar kontakt med meg, så vurderer vi hva vi får til:) Oppsummert: 1. Meld dere på konferansen her. Det er ingen deltakeravgift, og dere kan føre opp overnatting i skjemaet. Merk at det er mulig å melde seg på programmet 25. mai digitalt om dere ikke har anledning til å reise til Bergen. 2. Send mail til kontakt@tekstallmenningen.no innen 3. mai dersom dere ønsker reisestøtte. Reisen organiseres selv. 3. Registrer dere her for akkreditering til Festspillene. Frist 13. mai. Hjertelig velkommen til konferanse og festival i mai!