Vellykket årsmøte og prisutdeling

Nytt styre ble valgt, og det ble gjort noen endringer i vedtekter samt en justering i medlemskontingenten gjeldende fra 2024.

Nana Rise-Lynum ble gjenvalgt som leder i Norsk tidsskriftforening på årsmøtet 30.mars, som også valgte nytt styre, gjorde enkelte vedtektsendringer og vedtok økt kontingent fra 2024.Nana Rise-Lynum ble gjenvalgt som styreleder for to nye år. Walter Wehus i Empirix og Guro Kleveland rykket opp fra vara til styremedlemmer, og Arne Olav Hageberg fra Bok & bibliotek ble valgt inn som nytt styremedlem. Hilde Sørstrøm og Eirik Mossefinn ble valgt som 1. og 2. varamedlem. Kristin Skåmedal fra Fotografi og Geir Kamsvåg fra Cinema gikk ut av styret etter mange år og trofast tjeneste.

Styret for 2023-2024 ser nå slik ut:

Nana Rise Lynum, Norsk Barneblad, styrelederNils Ivar Lahlum, Universitetsforlaget, nestlederWalter Wehus, Empirix, styremedlemMerete Røsvik, Prosa, styremedlemAudun Lindholm, Vagant, styremedlemGuro Kleveland, Ballade, styremedlemArne Olav Hageberg, Bok & bibliotek, styremedlemHilde Sørstrøm, Tidsskriftet Kunsthåndverk/Hakapik.no , 1. varamedlemEirik Mossefinn, BLA – Bokvennen Litterær Avis, 2. varamedlem

Det ble vedtatt endringer i vedtektene, som er oppdaterte her på nettsiden vår.

Årsmøtet vedtok forslaget om å øke medlemskontingenten fra kr 3000 til kr 3300 fra og med 2024. Kontingentsatsen har stått stille i flere år, og det var på tide å justere opp.