Årets tidsskrift 2019

Det kom inn mange spennende bidrag og  juryen er godt i gang med vurderingene. Utdeling av prisen(e) vil skje 4. april 2019.

Nok en gang skal pris, heder og ære løfte tidsskriftfloraen! Har du en fantastisk årgang, en banebrytende sak, et fabelaktig design eller er kjempefornøyd med akkurat ditt tidsskrift? Da melder du deg på i konkurransen Årets tidsskrift 2019 innen 25. januar!Prisen Årets tidsskrift henger høyt, men om du ikke får akkurat den, så kan det hende at ditt tidsskrift allikevel får både hederlig omtale og diplom hvis det har utmerket seg spesielt innenfor

• språk og formidling
  • faglig formidling og evne til å nå egen målgruppe
  • design og layout

I tillegg finnes også muligheten for pris i en åpen klasse. Den kan deles ut hvis det har skjedd noe helt spesielt; for eksempel en samfunnsdebatt som endte i store endringer eller satte fokus på noe helt nytt. Eller kanskje dere fikk tidenes abonnementsøkning fordi en kampanje traff så bra?  Eller fikk så mange flinke skribenter at det gikk gjetord om tidsskriftet? Altså, hva som helst, bare det var vellykket, synlig og nytt!

Påmelding
Tidsskriftene melder seg på til Årets tidsskrift og/eller Åpen klasse. Hederlige omtaler vil gis på bakgrunn av juryens bedømming av de innsendte bidragene. Tidsskrifter som har mottatt pris tidligere, har også anledning til å delta i konkurransen.

Frist for påmelding og innsending er fredag 25. januar 2019. Søknaden sendes inn elektronisk ved å benytte dette søknadsskjemaet. Fullstendige kriterier og praktisk informasjon finner du her.

Send de tre utgavene av 2018-årgangen du syns er mest representative i posten til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsveien 29, 0167 Oslo.

Nettidsskrifter vurderes på lik linje med papirtidsskrifter. Det er innholdet på sidene under juryens arbeidsperiode som vurderes. I tillegg vil kvalitet og relevans på arkivert og tilgjengelig stoff vurderes.

Kandidater til prisene vil få beskjed om at de går videre og skal deretter sende oss PDF av alle 2018-utgavene.

Prisene deles ut på et eget arrangement i Fritt Ords lokaler, Uranienborgvn. 2
 kl. 18:00, 4. april 2019. (Etter Årsmøte 2019, kl 15:00).

Årets jury er:

Juryleder Margunn Vikingstad, litteraturkritiker i Morgenbladet