Kurs med Erik Wold: Hvordan lage debatt

Vil du og din redaksjon lage bedre debatter? Har du ikke turt å lage debatt ennå? Debatter er viktige for å formidle det som skapes i tidsskriftene. Onsdag 7. september har vi fått Erik Wold til å holde kurs for Tidsskriftforeningens medlemmer om hvordan planlegge og gjennomføre en god debatt.

Kurset tar for seg følgende:

- hvem bør være med i debatten?

- hvordan få frem essensen i budskapet og å få ut det beste av debattantene
- debattledelse
- om å improvisere og motivere og å kunne håndtere det uforutsette
- de grunnleggende elementene i planleggingen av et arrangement

Praktiske øvelser og debatt-trening.

Tid og sted: Onsdag 7. september kl. 16.30 til 20.00 i Kverneland, Litteraturhuset i Oslo
Pris: Kr. 300 for medlemmer, kr. 1000 for andre.

Bindende påmelding. Enkel servering. Meld deg på her.

Les mer her: http://kjordebatt.no/content/omoss

Erik Wold ledet i fire år Norges mest sette TV-debattprogram Debatten på NRK1. Han var ansatt i NRK fra 1990 til 2014. Han har vært journalist, vaktsjef og programleder for Dagsrevyen, samt programleder for en rekke profilerte programmer som Dagsnytt Atten, Morgennytt, Frokost-TV, Standpunkt, Aktuelt og RedaksjonEN. Han har ledet mange store direktesendinger i forbindelse med valg og nasjonale og internasjonale begivenheter.