Påmelding til Årets tidsskrift 2014

Det er klart for en ny kåring av årets tidsskrift - heder og ære til dyktige redaksjoner!

Søknad og innsending: Begrunnet søknad sendes sammen med en 2013-årgang til Norsk Tidsskriftforening, Wergelandsveien 29, 0167 OSLO. Frist for påmelding og innsending: 28. februar 2014

Fem tidsskrifter blir nominerte til Årets tidsskrift, og de nominerte skal deretter sende inn 5 eks av 2013-årgangen, en til hvert jurymedlem.

Vinneren deltar også i kåringen av Årets Nordiske tidsskrift. Prisen for Årets tidsskrift 2014 blir delt ut torsdag 7. mai, etter årsmøtet i Norsk Tidsskriftforening. Vinneren offentliggjøres ca. 15. april.

Kriterier for tildeling: Årets tidsskrift skal fremvise godt språk og litterære kvaliteter, drive god formidling av forskning og/eller kultur, evne til å skape og bidra til debatter, ha god design og visuell utforming, og evne til å dyrke frem tydelige stemmer ved at nye skribenter kommer til syne og kjente skribenter fortsetter å utvikle seg. Disse fem kriteriene fungerer i et samspill, og Årets tidsskrift framviser ideelt sett alle fem.

Tidsskrifter som har mottatt en pris tidligere, har også anledning til å være med i konkurransen hvert år.

Årets jury er:
Juryleder er Siri Lindstad, journalist
Forskerforum

Martin Lundell, Professor, Visuell kommunikasjon
Kunsthøgskolen i Oslo

Solveig Øye, forlagsredaktør
Kagge forlag/ J.M. Stenersens forlag

Frode Molven, Sjefredaktør generell sakprosa
Vigmostad og Bjørke

Eva Løveid Mølster, Avdelingsleder Scenekunst og Visuell kunst
NISS - Nordisk Institutt for Scene og Studio AS

Les kriteriene her.

Ny pris for vitenskapelige tidsskrift

NB! I løpet av året er målet å etablere en egen pris for vitenskapelige tidsskrift. Mer informasjon om denne kommer senere, når kriterier, jury og andre ting er på plass.