Lær bilderedigering med designer og bilderedaktør Aina Griffin

Tidsskriftforeningen tilbyr nå et kurs i bilderedigering. Kurset holdes av grafisk designer Aina Griffin. Tirsdag 9. oktober har du mulighet til å lære mer om hvordan man kan finne gode bildeløsninger selv med et begrenset budsjett, hvordan tenke bilder i forhold til innhold og sjanger og hvordan å redigere bilder til ditt tidsskrift.

Kursholder Aina Griffin vant gull i Visuelts prisutdeling for beste redaksjonelle design i 2012, for Bokvennen litterært magasin, som også ble årets norske og nordiske tidsskrift i 2011. For tidsskriftet Personae vant hun sølv i 2010, og juryen begrunnet tildelingen blant annet med ”knallsterk billedregi. Hun har tidligere jobbet med bl.a Fett og Dag og Tid og underviser i redaksjonell design ved Kunsthøgskolen i Bergen.

Kurset starter med servering av pizza i Tidsskriftforeningens lokaler i 4. easje på Litteraturhuset i Oslo kl. 16.30. Deretter foregår kurset i Kverneland i 2. etasje fra kl. 17.00-20.00

For alle våre medlemmer er kurset gratis. Kurset er også åpent for andre interesserte, og koster da kr. 1 000. For at kurset skal gi best mulig utbytte for alle har vi satt et tak på 10 deltakere. Derfor gjelder det å være raskt frempå og melde seg på.

Påmeldingsfristen er 4. oktober. Kurset er støttet av Norsk kulturråd.

Påmeldingsskjema