Mini-seminar/informasjonsmøte om PLAN S onsdag 10. mars 12.00 - 13.00

Norsk tidsskriftforening inviterer til informasjonsmøte om Plan S og hva dette innebærer for norske vitenskapelige tidsskrifter.Vi ser at det fremdeles er mange spørsmål og usikkerhet knyttet til implementeringen av Plan S, og målet med dette møtet er å ha rydde opp i eventuelle misforståelser og gi tidsskriftene bedre oversikt over kravene som stilles.

12.00     Velkommen
v/ Bente Riise, generalsekretær i Norsk tidsskriftforening

12.05     Hva betyr implementeringen av Plan S i Norge?
v/ Johannes Waage Løvhaug, avdelingsdirektør for universitets- og høgskolepolitikk i Forskningsrådet
Orientering om hva implementeringen av Plan S innebærer i praksis for det norske forskningssystemet. Hva vil gjelde for hvem - og når? Hva slags krav vil bli stilt?
Det blir anledning til å stille spørsmål.
12.35     Vår vei til Plan S
v/ Are Brean, sjefredaktør Tidsskrift for Den norske legeforening
Hvordan har legetidsskriftet jobbet med å tilpasse seg de nye kravene og anbefalingene fra cOAlition S?

Det blir anledning til å stille spørsmål.
13.00     Slutt

Tid og sted: Onsdag 10.mars kl. 12.00 - 13.00 på Zoom