Om oss

Norsk Tidsskriftforening er en møteplass for norske tidsskrifter av ulikt innhold, med ulik karakter og ulik plassering, både faglig, politisk, geografisk og sosialt. Tidsskriftforeningen driver den webportalen du nå besøker.

Tidsskriftforeningen ble stiftet våren 2003. Foreningen er en samarbeidsorganisasjon for politiske, allmennkulturelle og litterære tidsskrift i Norge. Et ideforum som kan styrke tidsskriftene og målbære felles interesser overfor det offentlige og andre aktuelle parter. Foreningen ønsker å ta opp tema av felles interesse, som profilering, markedsføring, distribusjon, finansiering og redaksjonell utvikling.

Tidsskriftforeningen driver webportalen Tidsskriftforeningen.no som både er en møteplass for tidsskriftene, men også for norsk offentlighet generelt. I tillegg skal foreningen arrangere seminarer, møter og etablere fora som totalt bidrar til å styrke tidsskriftenes stilling i norsk offentlighet.

Tidsskriftforeningen er åpen for allmenne tidsskrift som i bred forstand tar for seg spørsmål og tema i kultur og samfunn. Utgivere kan være foreninger, organisasjoner og forlag.

Foreningens daglige drift koordineres av Tone K. Olsen, som kan nås på post@tidsskriftforeningen.no . Styreleder er Bente Riise, som kan nås på bente.riise@samlaget.no .

Under finner du betingelsene for medlemskap i Norsk Tidsskriftforening. Nederst finner du nærmere informasjon om hvordan dere søker. Vi henviser for øvrig til foreningens vedtekter.

Som medlem kan opptas politiske, allmennkulturelle, vitenskapelige og litterære tidsskrifter og magasiner i Norge.

Første nummer med nye redaktører er ute! Utgaven handler om det å lage noe nytt. Både prosessen bak, men også det store spørsmålet: Hvorfor lager man noe nytt i det hele tatt? sier Herman Breda Enkerud, som sammen med Christa Barlinn Korvald er nye redaktører for tidsskriftet Fanfare.

9.00-11.00 5. april 2017

17.00-20.00 5. april 2017