Verdensmagasinet X overlever

TF-medlemmet Verdensmagasinet X vil fortsatt kunne få økonomisk støtte fra Norad over den såkalte infostøtteordningen. Dermed er krisen avblåst og bladet som ble stiftet i 1991 og som kommer i fire utgaver årlig, blir ikke nedlagt.

Også fagbladet Bistandsaktuelt, som er medlem av Fagpresseforeningen, overlever etter at budsjettsalderingen tilbakeførte pengen som regjeringen foreslå å kutte til bladet.

Både Verdensmagasinet X og Bistandsaktuelt finansieres av Det norske direktoratet for utviklingsarbeid. Bistandsaktuelt eies også av Norad, mens Verdensmagasinet X er en forening hvor solidaritetsorganisasjonene Fellesrådet for Afrika, SAIH, Latin-Amerikagruppene og bistandsorganisasjonen Utviklingsfondet er medlemmer.

Neste utgave av Verdensmagasinet X, som er en spesialutgave med fokus på klimaspørsmål, kommer i postkassen til abonnentene i desember.

Klikk deg inn på facebook-profilen til Verdensmagasinet X her: https://www.facebook.com/Verdensmagasinet-X-181570828529129/?fref=ts

Nettsiden til X: http://www.xmag.no

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!