Syn og Segn leitar etter nye sakprosastjerner

– Draumen er å oppdage morgondagens store essayist og forfattar, seier redaktør Bente Riise.

Tidsskriftet Syn og Segn har lyst ut ein essaykonkurranse for ungdom under 28 år som skriv nynorsk, med frist 10. oktober. Vinnaressayet blir premiert med 4000 kroner.

– Essayet er ein krevjande sjanger, men òg ein sjanger der forfattaren for brukt seg sjølv og vist fram kva han eller ho kan, seier Bente Riise, redaktør i Syn og Segn. Riise håpar at ein slik konkurranse kan vekkje skrivelysta og få uetablerte skribentar til å prøve seg. Ho presiserer at alle innsendte bidrag vil få ei skikkeleg vurdering, og at dette er ein gylden sjanse for dei som kanskje er litt usikre på eigen skriving, og som berre har lyst til å prøve seg. Essay tyder jo faktisk ”forsøk”.

– Tekstar som blir sendt inn bør kunne hamne under merkelappar som kultur, samfunn og politikk, og omfanget bør vere mellom 15 000 og 20 000 teikn med mellomrom. Elles er det ingen reglar. Vi vil at forfattaren sjølv skal brenne for noko og ha noko å fortelje. For å kunne nå ut i dagens mediekvardag er det viktig å ha ei sterk og sjølvstendig stemme, seier Riise. Ho ønskjer særleg at unge kvinner skal delta i konkurransen.

Syn og Segn kan neste år feire 120 års jubileum og heilt sidan starten har mange framståande skribentar, politikarar og forskarar debutert i nettopp dette tidsskriftet, som er det einaste allmennkulturelle tidsskriftet på nynorsk.

Bidrag skal sendast som vedlegg på e-post til b.riise@synogsegn.no før 10. oktober.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.