Søk støtte til nordisk nettverksbygging

Ønsker du å bygge nettverk mellom ditt og andre nordiske og/eller baltiske tidsskrift? Nå kan du søke støtte til dette.

Kulturkontakt Nord har nå utlyst muligheten for å søke om bidrag til nettverksbygning innen kunst- og kulturfeltet i de nordiske og baltiske landene. Søknadsfristen er 10. oktober 2012.

I utlysningen fremheves kjernen i et nettverk blant annet å være samarbeid med ulike aktører, å utvikle partnerskap og å lære fra hverandre. Et nettverk gir flere kontakter, utveksler erfaringer og utvikler kunnskap.

For å bygge opp under dette åpner Kulturkontakt Nord for støtte til både kortvarige (ett år) og langvarige (tre år) nettverk.

I det ettårige nettverket kan man søke om opp til € 25 000, og man kan få dekket inntil 70 prosent av utgiftene til prosjektet. Førstegangssøkende vil kunne gis denne støtten, og deretter vurderes for langvarig støtte dersom nettverket er velfungerende.

I det treårige nettverket er høyeste søknadssum € 150 000, noe som vil kunne gis som en delfinansiering på inntil 50 prosent av utgiftene.

Les mer om støtteordningen og forutsetninger på Kulturkontakt Nords hjemmesider (http://www.kulturkontaktnord.org/lang-sv/kulturprogrammen/mobilitetsprogrammet/stoed-till-naetverk).

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!