Rødt! bytter navn til Gnist

Dette er første utgave etter navnebyttet fra Rødt! til Gnist. Tidsskriftet ble starta av AKP som Røde Fane i 1972 og byttet navn til Rødt! i 2005.

Gnist, som forgjengerne, har ein uavhengig og selvstendig redaksjon, selv om om redaktøren blir valgt av Rødt's landsstyre.

Som de selv påpeker: De springer ut fra - ikke vekk fra - partiet og den sosialistiske bevegelsen de er en del av. Se mer informasjon om denne utgaven under "Utgivelser" her på nettsiden.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern