Oppstart av Tekstallmenningen AS – tidsskrift- og småforlagssentralen

I disse krisetider er vi glade for å kunngjøre at det nye service-tilbudet for tidsskrifter er under etablering i Bergen, og at stillingen som daglig leder er utlyst. Både Fritt Ord og Kulturrådet har bidratt med 1,2 millioner kroner til oppstarten av Tekstallmenningen AS – tidsskrift- og småforlagssentralen. Norsk tidsskriforening er med i arbeidet og utformingen av det nye tilbudet.

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.