Norske GRANTA lanseres nå

Granta er et litterært tidsskrift. Det engelske modertidsskriftet har eksistert siden 1889, og nå får Norge sin egen utgave.

Norske Granta skal komme en gang i året og består av norske og utenlandske bidrag. Først og fremst skjønnlitterære tekster, men også noen mer essayistiske.

Første nummer inneholder blant annet tekster av Ingvild H. Rishøi, Jan Roar Leikvoll, Vigdis Hjorth, Alice Munro og Jennifer Egan. Det henvender seg til litteraturinteresserte folk, man vil få kjøpt det i landets bokhandlere og i velassorterte Narvesen-butikker.

Granta utgis av Gyldendal.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!