Fagpressenytt.no er på lufta

Nyhetsportalen, og nyhetsbrevet med samme navn, gir tilgang til både bredde og dybde. Her vises saker fra redaksjoner i hele fagpressen, i en kontinuerlig oppdatert nyhetsstrøm.

– Jeg nøler ikke med å si at dette er det mest betydelige arbeidet vi har gjort, for å få fram journalistikken i fagpressen! sa styreleder Jan M. Moberg da han ønsket velkommen til lanseringsfrokost hos Fagpressen tirsdag morgen.

Sammen med adm. direktør Elin Floberghagen hadde han invitert til lansering av nyhetsportalen Fagpressenytt.no
 – Vi gjør dette for å synliggjøre hvor mangfoldig og vesentlig produksjon av saker som foregår i fag- og nisjemediene, hele tiden, sa Elin Floberghagen. Hun viste fram hvordan portalen er bygget opp med 17 forskjellige kategorier, og hentet fram eksempler fra områder som Helse og sosial og Transport og samferdsel.

Led mer her eller besøk Fagpressenytt.no

Tekstar frå Sør- og Mellom-Amerika. Mubalegh omset eit utval dikt av brasilianske Conceição Evaristo, som hadde sin forfattardebut i 1990, og har sidan gjeve ut poesi, noveller og romanar. I forfattarskapen sin tematiserer ho nostalgi overfor ei tapt jord, eit tapt Afrika, eit hav av minner, men òg eit håp om noko nytt.