Fagpressenytt.no er på lufta

Nyhetsportalen, og nyhetsbrevet med samme navn, gir tilgang til både bredde og dybde. Her vises saker fra redaksjoner i hele fagpressen, i en kontinuerlig oppdatert nyhetsstrøm.

– Jeg nøler ikke med å si at dette er det mest betydelige arbeidet vi har gjort, for å få fram journalistikken i fagpressen! sa styreleder Jan M. Moberg da han ønsket velkommen til lanseringsfrokost hos Fagpressen tirsdag morgen.

Sammen med adm. direktør Elin Floberghagen hadde han invitert til lansering av nyhetsportalen Fagpressenytt.no
 – Vi gjør dette for å synliggjøre hvor mangfoldig og vesentlig produksjon av saker som foregår i fag- og nisjemediene, hele tiden, sa Elin Floberghagen. Hun viste fram hvordan portalen er bygget opp med 17 forskjellige kategorier, og hentet fram eksempler fra områder som Helse og sosial og Transport og samferdsel.

Led mer her eller besøk Fagpressenytt.no

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!