Bente Riise er ansatt som generalsekretær i Norsk tidsskriftforening

Bente Riise (54) har vært styreleder i Norsk tidskriftforening de siste ti årene, og går nå over i fast stilling som generalsekretær.

Hun har tidligere vært journalist i NRK, Dagbladet og A-magasinet, og redaktør i Psykisk helse og tidsskriftet Syn og Segn. Hun har også vært nestleder i Magasinet i Dagens Næringsliv. De siste årene har hun vært sakprosaredaktør i Samlaget.

Som generalsekretær har hun ansvar for å utarbeide strategier, budsjetter og daglig drift. Foreningen arrangerer kurs og seminar, debatter og den årlige Tidsskriftdagen. En viktig del av jobben blir å styrke veiledning og støtte til medlemstidsskriftene, enten det gjelder redaksjonelt arbeid, juss, etikk eller utgiverspørsmål.

Tema: Futura. MELK er et skeivt kulturtidsskrift med det formål å belyse, synliggjøre og formidle skeiv kulturhistorie i Norge. I denne utgaven utforsker vi fremtiden for skeiv kultur, formidling og aktivisme.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern