Bente Riise er ansatt som generalsekretær i Norsk tidsskriftforening

Bente Riise (54) har vært styreleder i Norsk tidskriftforening de siste ti årene, og går nå over i fast stilling som generalsekretær.

Hun har tidligere vært journalist i NRK, Dagbladet og A-magasinet, og redaktør i Psykisk helse og tidsskriftet Syn og Segn. Hun har også vært nestleder i Magasinet i Dagens Næringsliv. De siste årene har hun vært sakprosaredaktør i Samlaget.

Som generalsekretær har hun ansvar for å utarbeide strategier, budsjetter og daglig drift. Foreningen arrangerer kurs og seminar, debatter og den årlige Tidsskriftdagen. En viktig del av jobben blir å styrke veiledning og støtte til medlemstidsskriftene, enten det gjelder redaksjonelt arbeid, juss, etikk eller utgiverspørsmål.

Les bl.a..; Velkommen til Tromsø – KAI-konferanse 2018 -  Kongens Fortjenestemedalje x 2 -  Den kommunale digitale historien – KDRS som verktøy - Digital deponering i Trondheim kommune

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern