Årsmøte 2015

Tidsskriftforeningens årsmøte avholdes torsdag 16. april i Kverneland på Litteraturhuset i Oslo. Samme kveld vil også prisen for Årets tidsskrift 2015 deles ut. Innkalling og sakspapirer sendes ut senere.

ÅRSMØTE I NORSK TIDSSKRIFTFORENING 2015

Torsdag 16. april 2015, Litteraturhuset i Oslo (Kjelleren)

Kl. 14.00 Registrering, te og kaffe

Kl. 14.15 – 15.45 Årsmøte i Norsk tidsskriftforening

Kl. 16.00 – 17.30: Seminar: Hva kan kulturrådet tilby av støtte til tidsskrifter? Hvilke ordninger finnes, og hva skal til for å få støtte?

v/Line Fallan Sørensen, saksbehandler i Seksjon for litteratur og allmenne kulturformål, med har ansvar for innkjøpsordningen for tidsskrift og ulike typer prosjektstøtte. De informerer om alle mulighetene som finnes, og gir råd om hvordan søke.

Kl. 18.00 – 21.00 Fest og utdeling av prisen Årets tidsskrift 2015

OBS! Påmeldingsfrist 14. april 2015. På grunn av matbestilling, må vi vite hvor mange som kommer. Send beskjed til: post@tidsskriftforeningen.no

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!