Torsdag 18.4. kl. 11-12 på Zoom

Infomøte: Digital publisering for tidsskrifter

Er du et tidsskrift som skal etablere eller bytte nettside og system? Vil du selge digitale abonnement? Er du interessert i en redaksjonell publiseringsløsning til redusert pris?

På informasjonsmøtet møter du Brage Lie Jor fra Labrador CMS, som forklarer hva systemet er og hvordan det fungerer.
Du møter også Inga Moen Danielsen fra Tekstallmenningen, som er tidsskriftenes partner for lisens og plattform. Hun forklarer hvordan avtalen fungerer for tidsskriftene, om priser og hva som ligger i lisensene. Tekstallmenningen tilbyr også salg av digitale abonnement og hun forteller om dette.

Labrador CMS er et publiseringssystem bygget av og for journalister (eller skribenter, redaktører og redaksjoner når vi tenker på tidsskrift). Grunnen til at man begynte å bygge Labrador i 2007, var at det ikke fantes en publiseringsløsning som fungerte godt for moderne medieproduksjon. Hovedmålet er et system som er lett å bruke, og samtidig fleksibelt nok til å skape det produktet som man ønsker seg. Systemet utvikles hele tiden. Labrador har store medier som Dagbladet, TV2 og Khrono i sin portefølje, og etter hvert en god del av Tidsskriftforeningens og Tekstallmenningens tidsskrifter – og Tidsskriftforeningen selv.

På møtet presenteres rammene for nettside-/publiseringsløsning. Det er gratis å delta.

Påmelding: