Slik gikk det

Tidsskriftdagen 2023

Benedicte Maurset sto for den kunstneriske åpningen av Tidsskriftdagen.
Styreleder Nana Rise-Lynum ønsker velkommen.
Sigmund Løvåsen, leder i Kulturrådet.

Tidsskriftdagen ble poetisk spilt opp av folkemusikeren Benedicte Maurset og en tankevekkende gratulasjonstale av Sigmund Løvåsen, leder i Kulturrådet. Deretter gikk det slag i slag med samtaler og foredrag om både historiske og aktuelle tema for og om norske tidsskrifter, før vi avrundet med en skikkelig jubileumsfest, der Hege Munch Gundersen, administrerende direktør i Kopinor holdt en personlig og flott jubileumstale til Norsk tidsskriftforening. Multimusikeren Stian Carstensen satte oss i feststemning med en forrykende opptreden som fikk salen i mer enn godt humør! Trioen fra ABM-media, Arne Olav Hageberg, Ellen Lange og Knut Markhus, hadde for anledningen laget og framførte for første gang visa "Tidsskriftlivet går sin gang" («… med støtte fra Fritt Ord og en annonse dann og vann …»). Imponerende fremføring til stor applaus og latter.

Tilbakemeldingene er veldig gode, oppmøtet var stort og alt i alt ble det en svært vellykket tidsskriftdag og jubileumsfeiring. Vi takker alle medvirkende, programkomitéen, støttegiverne og Litteraturhuset i Oslo for innsatsen og bidrag til en flott dag.

Les Hege Munch Gundersens jubileumstale her!

Norsk tidsskriftforening 20 år – jubileumssamtalen! Samtale med gründerne og lederne: Knut Olav Åmås, Eva Løveid Mølster, Bente Riise og Nana Rise-Lynum. Ordstyrer: Audun Lindholm.
"Ens Ropandes Röst i Öcknen". Samtale mellom Magnhild Folkvord, Trond Haugen og Hege Vadstein. Ordstyrer: Merete Røsvik.
Smellvakkert og legendarisk. Samtale mellom Ragnhild Brochmann og Marte Stapnes.
Hvor kommer bokstavene fra? Christopher Haanes avslører hemmeligheten.
Der språket skjer – tidsskrifta sin plass i ein digital mediekvardag. Debatt med Astrid Sverresdotter Dypvik, Camara Lundestad Joof og Kjell Lars Berge. Ordstyrar: Arne Olav Hageberg.
Hva skal til for at tidsskrift skal nå unge lesere? Samtale med Selma Benmalek, Freia Catana Aasdalen, og Andrea Rygg Nøttveit. Ordstyrer: Guro Kleveland.