12.30-13.15 Redaktøren som portvakt og døråpner

Redaktørene har et ansvar for å slippe til og utvikle nye og flere stemmer. Men hvor og hvordan finner vi de nye stemmene, og hvordan skal vi best bidra til å utvikle og beholde dem? En felles forståelse av språk og uttrykk er viktig, men går vi glipp av nye tanker, erfaringer og innfallsvinkler hvis vi ikke klarer å ha et bredt mangfold blant skribentene vi hyrer og sakene vi skriver om, i sjanger så vel som tema?

"Jeg er ikke opptatt av mangfold, jeg er opptatt av kvalitet" er et kjent utsagn i mangfoldsdebatten. Vi diskuterer mangfold i lys av kvalitet, relevans, ny- og nyttetenkning, språk- og bildebruk.

Debatt:
Sumaya Jirde Ali, redaktør FETT - Osama Shahin, redaktør DER - Audun Stokke Hole, Folkemusikk - Thomas Walle, styreleder i Balansekunst

Ordstyrer: Guro Kleveland, redaktør Ballade

Journalistiske kurs

Kurs i programleiing og debatt

Kurs i litteratur-, teater og kunstkritikk i Oslo, Bergen; Trondheim og på nett

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.