Empirix får prisen for språk og formidling

Redaktør og grafisk formgiver: Walter Wehus

Juryens begrunnelse:

Da Empirix ble grunnlagt i 2014, var det for å bøte på medienes manglende interesse for norske tegneserier. Målet var å styrke den offentlige samtalen om norske tegneserier og å øke interessen for sjangeren. Dette har Empirix oppnådd til gangs – tidsskriftet har både blitt et samlingspunkt for norsk tegneseriebransje og et sted der alle med interesse for sjangeren kan finne noe de liker. Dette er formidling på sitt beste: Illustrasjoner og tekst er av høy kvalitet og utfyller hverandre, og nettformatet er godt utnyttet. Empirix er en spennende verden der man stadig oppdager små perler, uten å gå seg bort på veien.

Prosa #2 2021 inneheld to svært ulike tilnærmingar til TV-serien «Atlantic Crossing»s handsaming av historiske hendingar. Les også historia om Kopinors og NFFOs innsats for å styrke bokbransjen i fleire afrikanske land.

Marte Michelets essay er utsett igjen. Tema for årets andre nummer av Prosa er «grenseverdi», noko som viser til dei verdiladde vurderingane som ligg til grunn når grenser blir sette eller flytta, og til kva som kan oppstå når grenser blir kryssa.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.