Motmakt og flat struktur

- Redaksjonen har flat struktur og alle har sine eigne kjepphestar. Så vi enda opp med ei rekkje spennande synspunkt på geografiske, faglege og kulturelle utkantar, seier Preben Sørheim, redaktør for Røyst 2/2014. Det Bergensbaserte tidsskriftet fekk heiderleg omtale under utdelinga av Årets tidsskrift.

- Gratulerer med pris – vart du overraska?

- Takk for det! Vi blei lettare sjokkert, faktisk. Og veldig glade då sjokket hadde lagt seg.

- Kva var målet ditt då du begynte som redaktør?

- Målet med Røyst #2 Utkant var å studere utkant-Noreg med venstreintellektuelle briller, for å seie det på ein klein måte. Redaksjonen har flat struktur og alle har sine eigne kjepphestar som dei vil få inn i utgåva. Så vi enda opp med ei rekkje spennande synspunkt på geografiske, faglege og kulturelle utkantar.

Personleg ville eg også at Røyst skulle stå i opposisjon til det blåfarga elementet i kommentaravdelinga til Bergens Tidende. Dette elementet er eit godt bilete på Vestlandets maktesløyse. Redaksjonsmedlem Peter Hatlebakk oppsummerer det godt: «Velgeradferden er virkelig annerledes på Vestlandet. Men motmakt handler om å gjøre verden annerledes enn den er ved å ta makt fra dem som har den fra før. Velgeren som stemmer på Erna Solberg, Terje Søviknes eller Sveinung Rotevatn gjør derfor enten en veldig ineffektiv protest, eller så protesterer han ikke overhode.»

For å seie det slik: Som sunnmøring visste eg ikkje kven Georg Johannesen var før eg byrja å lese BT, og no når eg veit det, er det framleis eit mysterium kvifor han blir omtalt saman med shippingnæringa og Erna Solberg.

- Kva betyr denne prisen for deg/tidsskriftet?

Det betyr at vi gjorde eit eller anna rett, og når vi klarer å finne ut kva det er, vil halde fram med det.

Foto: Egil Paulsen, redaksjonsmedlem i Røyst

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!