Årets komet 2012, Charlotte Myrbråtens takketale

Denne prisen er til alle som lager Fett og jobber gratis foto, skriving, redigering og er feministiske aktivister med hjerte for saken. Det trengs en sterk feministisk offentlighet i Norge. Vil også takke de som ansatte meg i Fett, selv om jeg ikke hadde noen særlig erfaring med tidsskrift og tillot at vi også laga en Fettredaksjon i Bergen, når jeg egentlig lovet å flytte til Oslo. Dette har igjen ført til et sterkt blogg/tidsskriftsmiljø på Danmarksplass. Alt må ikke alltid være i Oslo. Jeg vil også takke musikkmagasinet ENO og igjen alle dere som jobber for mer likestilling og en sterkere feministisk bevegelse i Norge. Denne prisen er til dere"

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.