Årets komet 2012, Charlotte Myrbråtens takketale

Denne prisen er til alle som lager Fett og jobber gratis foto, skriving, redigering og er feministiske aktivister med hjerte for saken. Det trengs en sterk feministisk offentlighet i Norge. Vil også takke de som ansatte meg i Fett, selv om jeg ikke hadde noen særlig erfaring med tidsskrift og tillot at vi også laga en Fettredaksjon i Bergen, når jeg egentlig lovet å flytte til Oslo. Dette har igjen ført til et sterkt blogg/tidsskriftsmiljø på Danmarksplass. Alt må ikke alltid være i Oslo. Jeg vil også takke musikkmagasinet ENO og igjen alle dere som jobber for mer likestilling og en sterkere feministisk bevegelse i Norge. Denne prisen er til dere"

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!