Årets komet 2012, Charlotte Myrbråtens takketale

Denne prisen er til alle som lager Fett og jobber gratis foto, skriving, redigering og er feministiske aktivister med hjerte for saken. Det trengs en sterk feministisk offentlighet i Norge. Vil også takke de som ansatte meg i Fett, selv om jeg ikke hadde noen særlig erfaring med tidsskrift og tillot at vi også laga en Fettredaksjon i Bergen, når jeg egentlig lovet å flytte til Oslo. Dette har igjen ført til et sterkt blogg/tidsskriftsmiljø på Danmarksplass. Alt må ikke alltid være i Oslo. Jeg vil også takke musikkmagasinet ENO og igjen alle dere som jobber for mer likestilling og en sterkere feministisk bevegelse i Norge. Denne prisen er til dere"

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).