Stemmer nr. 2/16

Jubileumsnummer for STEMMER - 10 år. Lyrikk, tekster. intervjuer, dikt, bokomtaler og ikke minst vinnertekster fra tekstkonkurransen Uro

STEMMER - Magasin for litterære og samfunnsengasjerte tekster

Fra innholdet i nr. 2/2016:

Tema: Stemmer i periferien. Om Lyrikk og Ungdomslitteratur

Respekten for det levende. Møt lyrikeren Kjartan Hatløy.

Steinar Opstad: Om diktsamlingen Døgnskrift av Kirsti Hole

Tre forfattere, om Eva Jensen

Litterære referanser i tv-serien Skam til Stolthet og fordom

Les intervju med Eirin Gundersen, Casper André Lugg og Liv Marit Weberg

Møt billedkunstneren Bente Louise Aas

Vinnertekster fra tekstkonkurransen om Uro

Dikt. Bokomtaler. Leserne skriver.

STEMMER kom ut første gang i august 2006. Magasinet har både journalistiske, faglitterære og skjønnlitterære tekster og arrangerer årlige tekstkonkurranser. Inspirasjonskilder er blant annet det svenske magasinet VI, britiske Granta og det tidligere norske Magasinet for alle.

Redaksjonen består av Unn Christensen (redaktør), Merete Berg Toreg (grafisk designer) og Tine Kolstad (journalist og fagbokforfatter). Redaksjonsrådet består av Ingeborg Margrete Andersen, Oddmund Kårevik, Kristian Lødemel Sandberg, Vivian Songe og Pia Tveterås. Magasinet er støttet av Norsk kulturråd og selges i Narvesen, se oversikt her: http://interpress.se/nb/produkter/magasiner/1350.stemmer/.

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.