Folkemusikk 4/2021

Korleis høyrest den eldste innspelte folkemusikken i Noreg ut? Er joiken terapi, protestsong eller både delar? Korleis kombinerer ein politisk engasjement og engasjement for folkekulturen? Dette og mykje meir les du om i julenummeret av Folkemusikk!

Er folkemusikkfeltet politisk engasjert? Og om så, korleis gjev det utslag for deltakarar og interesserte landet rundt? Årets siste nummer av Folkemusikk ser på dette i ei rundspørjing mellom politikarar som er del av miljøet.

Sinikka Langeland er forvaltar og attskapar av skogfinsk arv i Noreg. No fyller ho seksti og gjev samstundes ut ny plate, der det andelege har fått stor plass. Nye plater kjem det òg frå Jutullaget, Ingrid Storlimo, og Øyonn Groven Myhren med Sisu Slagverksensemble. Blåmann Blåmann har på si side gjeve ut gamleplata si på nytt, og fekk i samband med det eit hjarteleg møte med eit trufast publikum – som viska ut dei tjue åra som er gått sidan kvartetten tok Folkemusikk-Noreg med storm.

Er joiken terapi, protestsong eller både delar? Du får ein innblikk i korleis denne songforma har skapt, og framleis skapar identitet og tilhøyrsle. I bladet fortel John Ole Morken òg om korleis gamle voksrullar avslører lyden frå gammeltida, til inspirasjon for nye utøvarar, og Ottar Kåsa syner fram arbeidet sitt med nye instrumenttypar med hardingfela som ideal.

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.