Støtteordninger

Medlemmer kan søke om støtte til debatt to ganger per år. Vi sender alle medlemmer en oppfordring til å lage og søke debatt, og sender en samlet søknad til Fritt ord fra oss. Debattstøtte innvilges etter at vi får tildelingen fra Fritt ord og alle utbetalinger skjer i etterkant av avholdt debatt ved innsending av utbetalingsanmodning med bilag og en rapport fra arrangementet.

Fritt Ord gir støtte under flere programområder

Kulturrådets søknadsfrister for områder som gjelder tidsskrift

Norsk tidsskriftforening
Se eget skjema. Ta gjerne kontakt hvis du trenger hjelp til utfylling.

Kulturrådet

Fritt Ord

Forskningsrådet

Nordisk Kulturfond

Stipend og legater

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.