17.00-17.30 Fra lokalt fokus til nasjonal debatt

Psykologtidsskriftets reportasjeserie fikk form det samme året som kulturminister Trine Skei Grande snakket varmt om viktigheten av at politikere i små og store kommuner skal ses i kortene, at hun ikke ville ha blindsoner i mediekartet. Psykologtidsskriftets viser hvordan tidsskriftene kan bidra til å belyse det lokale på et vis som også er viktig for den nasjonale debatten.

Fullstendig beskrivelse og påmeldingsmulighet finner du i programmet.

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.