Kurs og seminarer 2018

Vi vil være tidlig ute og sette opp kurs for 2018, men vil sjekke hva det er interesse for. Sett av et par minutter og svar på undersøkelsen; da hjelper du oss med å lage kurs det er behov og interesse for.

Spørsmål merket * er obligatoriske.

Nedenfor finner du en rekke forslag til kurs. For å kunne tilby relevante kurs er vi interessert i å høre hvilke kurs om er interessante.

1 = Svært interessert
2 = Interessert
3 = Ikke interessert

REDAKSJONELLE KURS

LYD OG BILDE

ØKONOMI/MARKEDSFØRING

SEMINAR

RÅDGIVNING OG HJELP

Vi tilyr rådgivning fra administrasjonen for det enkelte tidsskrift, redaktør og utgiver. Det kan gjelde drift, økonomi, administrasjon, prosjektsøknader, omorganisering, oppstart, redaksjonell planlegging m.m.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.