Kurs og seminarer

Norsk Tidsskriftforening arrangerer en rekke små og store kurs og seminarer i løpet av året. Felles for alle er at de har relevante tema for drift av tidsskrift; redaksjonelt arbeid, økonomi, abonnementsarbeid, fotografering og bildebehandling m.m.

Våre faktaark er i stor grad basert på kurs og seminarer. De fungerer som korte bruksanvisninger for hvordan gjennomføre eller forholde seg til forskjellige arrangementer, oppgaver og andre ting redaktører og redaksjoner har bruk for. Disse faktaarkene finner du under fanen Faktaark.

Alle våre kurs og seminarer har lav pris for medlemmer av Tidsskriftforeningen, noen er også gratis!

Se http://tidsskriftforeningen.no/kurs-og-seminarer-2.-halvaar-2021 for beskrivelser og påmeldingsskjemaer.

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.