Utlysning av konkurransen Årets tidsskrift 2023

Det er igjen tid for påmelding til konkurransen Årets tidsskrift!

I jubileumsåret er det priser å hente i flere kategorier, og vi vil gjerne gjøre stas på både tidsskrifter og redaksjoner, gi fortjent honnør og priser for godt arbeid og viktige stemmer i den offentlige debatten. I tillegg til hovedprisen kan juryen dele ut priser i andre klasser, og har du oppnådd eller gjort noe helt spesielt, kan det også kvalifisere til en pris!

Selv om et tidsskrift har fått pris før, er det ingenting i veien for å melde seg på igjen. Du/dere kan også nominere et annet (medlems-)tidsskrift dere mener fortjener en pris.

Påmelding:

Påmelding gjøres elektronisk, med begrunnelse. Send inn 3 numre av foregående utgang (2022) i papirformat. Juryen kan etterspørre flere papir-eksemplarer eller lavoppløst PDF, sendt til hvert av jurymedlemmene. Det er kun medlemmer i Norsk tidsskriftforening som kan delta, og papir- og nettidsskrifter vurderes på lik linje - det er tidsskriftets innhold og virke som skal vurderes. For nettidsskrifter vil også kvalitet og relevans på arkivert og tilgjengelig stoff vurderes.

Begrunnelsen(e) skal være på maks 2000-2500 tegn. Vær konkret og tydelig i argumentasjonen om hvorfor akkurat dere fortjener en pris nå. Frist for påmelding og innsending er fredag 20. januar 2023.

Prisen deles ut i mars/april. De siste TRE utgivelsene fra 2022 sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

Påmelding her!

Det vil bli kåret ett tidsskrift som mottar prisen Årets tidsskrift, diplom og en pengepremie på kr. 30 000. Vinnere i andre klasser får hederlig omtale med diplom.