Tidsskriftdagen 2017

Kl. 16.00 på Tidsskriftdagen 17.11: Hør Berit Hedemann i foredraget: Om å lage fortellinger av abstrakte temaer og den kaotiske virkeligheten.

Kl. 17.00 på Tidsskriftdagen 17.11: Hør Johanna Bäckström Lerneby: Hur berättar man en reportage på bästa sätt?

Fredag 17. november kl. 12.00 – 19.00. Fri entrè.

Litteraturhuset Oslo, Amalie Skram, 2. etasje

Tema: Fortelling

Hvordan gå fra virkeligheten til en god historie? Hva er en god fortelling og hvordan skriver du den? Hvordan gjøre forskingsfunn til spennende formidling? På Tidsskriftdagen deler dyktige skribenter og formidlere kunnskap, tips og erfaringer.

Utstilling av tidsskrifter innen kultur, samfunn og vitenskap. Trivelige lesekroker, kaffe og te. Arrangementet er åpent for alle.

Fredag 17. november kl. 12.00 – 19.00. Fri entrè.

Litteraturhuset Oslo, Amalie Skram, 2. etasje

Tema: Fortelling

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.