Samtiden inviterer til samtale

Onsdag 28. august kl. 19.00 i Amalie Skram, Litteraturhuset i Oslo

Asylmottak i Norge – nedverdigende, dehumaniserende og farlig for kvinner

I Afghanistan sto Khalida Popal i spissen for jentene som kjempet for retten til å drive med idrett. Som kaptein på det aller første landslaget i fotball for kvinner ble hun truet på livet og søkte beskyttelse i Norge. Her opplevde hun å bli trakassert og behandlet som en kriminell på asylmottakene. I det nye nummeret av Samtiden tar hun et kraftfullt oppgjør med behandlingen av asylsøkere.

Anders Sømme Hammer og Khalida Popal i samtale med Lena Lindgren

Gratis. Åpent for alle

Arrangør: Samtiden
Støttet av Norsk tidsskriftforening, Kulturrådet og Fritt Ord

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.