Z Filmtidsskrift 3 - 14

Z Filmtidsskrift med ny kortfilmutgave: Mini-intervjuer med flere kortfilmskaperne,
Z tar tempen på norsk kortfilm anno 2014. Anmeldelse av alle norske kortfilmer fra årets Kortfilmfestival i Grimstad - og mye mer!

Z er Norges mest seriøse filmtidsskrift, og utgis fire ganger i året. Nå har de kommet med en ny utgave hvor de tar tempen på norsk kortfilm anno 2014. Alle norske kortfilmer fra årets Kortfilmfestival i Grimstad er anmeldt – og i tillegg fins det egne artikler om norsk musikkvideo, norsk dokumentarfilm og internasjonal kortfilm.

Redaksjonen har også mini-intervjuer med kortfilmskaperne Emil Trier, Sara Eliassen, Emilie Blichfeldt, FALCK og Marius Myrmel, hvor man kan lese hva filmskaperne selv tenker om dagens norske kortfilmer.

Blant årets bidragsytere finner vi filmprofessor Gunnar Iversen, forfatter og filmskaper Dag Johan Haugerud, ansvarlig redaktør Ingrid Rommetveit og styreleder Helene Aalborg.

Z fylte 30 år i fjor. Tidsskriftet utgis av Norsk Filmklubbforbund, og dedikerer hvert år et helt nummer til norsk kortfilm fra Kortfilmfestivalen.

For anmeldereksemplar, kontakt Helene Aalborg (redaktør for denne utgaven):
E-post: helene@filmklubb.no

Denne utgaven på nett:  Znett.com

Mellom #1/2019 handlar om omsetting og musikk, men rommar òg eit utval ny litteratur i omsetting, faste spalter og omtalar av omsett litteratur.

Nyheter fra Eurozine