Z Filmtidsskrift 3 - 14

Z Filmtidsskrift med ny kortfilmutgave: Mini-intervjuer med flere kortfilmskaperne,
Z tar tempen på norsk kortfilm anno 2014. Anmeldelse av alle norske kortfilmer fra årets Kortfilmfestival i Grimstad - og mye mer!

Z er Norges mest seriøse filmtidsskrift, og utgis fire ganger i året. Nå har de kommet med en ny utgave hvor de tar tempen på norsk kortfilm anno 2014. Alle norske kortfilmer fra årets Kortfilmfestival i Grimstad er anmeldt – og i tillegg fins det egne artikler om norsk musikkvideo, norsk dokumentarfilm og internasjonal kortfilm.

Redaksjonen har også mini-intervjuer med kortfilmskaperne Emil Trier, Sara Eliassen, Emilie Blichfeldt, FALCK og Marius Myrmel, hvor man kan lese hva filmskaperne selv tenker om dagens norske kortfilmer.

Blant årets bidragsytere finner vi filmprofessor Gunnar Iversen, forfatter og filmskaper Dag Johan Haugerud, ansvarlig redaktør Ingrid Rommetveit og styreleder Helene Aalborg.

Z fylte 30 år i fjor. Tidsskriftet utgis av Norsk Filmklubbforbund, og dedikerer hvert år et helt nummer til norsk kortfilm fra Kortfilmfestivalen.

For anmeldereksemplar, kontakt Helene Aalborg (redaktør for denne utgaven):
E-post: helene@filmklubb.no

Denne utgaven på nett:  Znett.com

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.