Wuxia nr. 3-4, 2015

Les bl.a.: Hva er en filmkurator? / Da Viggo Mortensen kom til Tromsø / Kuratering. Programmering. Og aktivisme / Reality Check /  -og mye mer!.

Innhold i nummeret:

Hva er en filmkurator? Enquete

Da Viggo Mortensen kom til Tromsø - Cato Fossum skriver om de mange etiske utfordringene som det faglige arbeidet medbringer

Kuratering. Programmering. Og aktivisme - Helene Aalborg skriver om hvordan kuratering også kan fungere som aktivisme

Reality Check. En dialog om det store tilgjengelighetsparadokset i videostrømmingens tidsalder - Lars Ole Kristiansen og Karsten Meinich debriefer om sin periode som online-kuratorer for norske Mubi

+ mye mer!

Vi slipper det nye nummeret i vår favorittbokhandel Cappelens forslag onsdag 16 desember. Her blir det YouTube-program kuratert av Aksel Kielland, og det serveres noe godt i glasset. Benytt dessuten anledningen til å handle bøker i julegave til alle du kjenner!

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).