Wuxia 3/4 – 2017

Tema: Skrekkfim. Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff har vært gjesteredaktører for Wuxia 3/4 – 2017 og laget et temanummer om skrekk og gru på film og tv.
I nummeret kan du blant annet lese intervjuer med skaperne bak tv-serier som Fortitude og Äkta människor, og et nyskrevet essay om sjangeren av skrekkfilmregissørene The Soskia Sisters.

Innhold:

Nikolaus Perneczky anbefaler Félicité (2017)

Wuxia anbefaler

Rhea Dall anbefaler The Good Wife (2009–2016)

TEMA: SKREKKFILMENS NYAKTUALISERING

«Samtidskunst som mareritt og sjamanisme» av Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff

«Monsteret i isdypet: Intervju med Simon Donald» av Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff

«On Horror» av The Soska Sisters AKA The Twisted Sisters

«We have opened Pandora’s box a long time ago: Intervju med Lars Lundström» av Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff

«Fryktens landskap» av Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff

God lesning!

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.