Wuxia 3-4/14

Et nummer om animal horror, argentinsk film og hvordan noen av vår tids beste filmskapere ser for seg filmfremtiden

Hva skjer med argentinsk film? Diego Lerer og Maria Moseng om filmvirkeligheten i Argentina

I Gaias vold - Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff tar for seg sjangeren animal horror

Samtidsmanifester - i samarbeid med det argentinske tidsskriftet Revolver har vi samlet manifest fra noen av våre mest spennende filmskapere, blant annet Claire Denis, Nicolas Pereda, Camilla Figenschou, Ole Giæver og Ruben Östlund.

Hva er det vi kritiserer? Manifest for en tabloidfilmanmelder - Aksel Kielland

Hva kan vi lære av Filmhögskolan i Göteborg? Enquete med Mariken Halle, Magnus Mork, Gunhild Enger og Guro Bruusgaard + mye mer!

Les mer på wuxiablog.com/arkiv/nr-34-14-manifester/

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).