WUXIA 1/2-16

Les bl.a.om norsk kinokultur, hyllest av horrorfilmregissøren Larry Cohen, og om Serge Daney i Mira Refseth Langelands oversettelse av «Kamerakjøringen i Kapo»

Vi retter igjen fokus mot film og filmkultur i et nummer som både rommer en svanesang for norsk kinokultur, en grundig lesning og hyllest av horrorfilmregissøren Larry Cohen, og Serge Daney i Mira Refseth Langelands oversettelse av «Kamerakjøringen i Kapo» - en tekst som forblir et filmkritisk tankekors.

Innhold i nummeret:

Om den norske kinoopplevelsen - Aksel Kielland om den fattige filmkulturen

Tilfellet Larry Cohen - Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff analyserer pop-art-gore auteuren

Et spørsmål om moral -  Maria Moseng introduserer Serge Daneys kanoniske tekst

Kamerakjøringen i Kapo - Serge Daney - her oversatt til norsk for første gang ved Mira Refseth Langeland

Kritisk gjenvinning  - Anders Lysne leser Montages på papir

Det brysomme temaet - Johanne Kielland Servoll anmelder essaysamlingen Ta det som en mann, frue!

WUXIA 1/2-16 inneholder også flere anbefalinger og anmeldelser. Denne gangen har vi fått Victoria Kielland, Leif Magne Tangen, Mariken Halle og Andréa Picard til å komme med sine helt personlige anbefalinger av det beste de har sett den siste tiden.

SLIPPFEST!

Vi slipper det nye nummeret i vår favorittbokhandel Cappelens forslag. Her vil det bli høytopplesning ved Victoria Kielland, og visning av alles svenske favoritt-ungdomsserie BERT. Og selvfølgelig blir det salg av det nye nummeret til vennlige priser. Mer informasjon om slippfesten på Facebook-eventet her.

Tid: Onsdag 31. august klokken 19.00
Sted: Cappelens Forslag, Bernt Ankersgate 4, Oslo

Og som alltid er det mulig å tegne abonnement her.

Filosofisk supplement er et studentdrevet tidsskrift for filosofi. Denne utgaven er dedisert til Immanuel Kant og hans filosofi. Tekstene er skrevet av både nåværende og tidligere studenter, samt akademikere fra inn og utland.