Rus & Samfunn 1 - 2012

Les om ruspolitisk utvikling og trender. Med innbydende og forføreriske farger og design appellerer rusbrus til unge og urbane kvinner og menn. De som ønsker, kan shoppe syntetiske cannabioider på internett.

Tilgjengelighet er viktig og med innbydende og forføreriske farger og design appellerer lav-prosent sprit - også kalt rusbrus, til unge og urbane kvinner og menn. Mens andre land i Europa i praksis har avkriminalisert kannabis kan de som ønsker å omgå norsk narkotikalovgivning shoppe syntetiske cannabioider også kalt legal highs via internett.

Les mer om ruspolitisk utvikling og trender i Rus & Samfunn 1-2012.

Hva er det med kunstfaglig arbeid som kan bidra til å fremme medborgerskap? Ny utgave av DRAMA retter søkelyset mot ulike marginaliserte grupper – fra flyktningbarna som jevnlig ankommer norske skoler til seniorer som opplever tap av verdi og tilhørighet.