Rødt! Ekstranummer

Ekstranummer om Kina; les bl.a.: Det lønner seg med en slektning i partiet, Kinas grenser og Kinas identitet, Mao Zedong, Kina og verda i det tjuande hundreåret side, Venstresida i Kina etter Mao

2013 var et aktivt år for tidsskriftet Rødt!
Vi lover 4 nummer i året, og som vanlig ble det 6. Det siste var et ekstranummer om Kina med følgende innhold:

Jokke Fjeldstad: Det lønner seg med en slektning i partiet

Arne Overrein: Kinas grenser og Kinas identitet

Rebecca E. Karl: Mao Zedong, Kina og verda i det tjuande hundreåret side

Zhun Xer: Venstresida i Kina etter Mao

John Bellamy Foster og Robert W. McChesney: Den globale stagnasjonen og Kina side

Samir Amin: Verda sett frå Sør

Boktips av Jon Børge Hansen

I november arrangerte vi Kvinnekonferansen 2012, som var en stor suksess. Innledningene kommer som artikler i 8.marsnummeret, sammen med annet spennende.

Vi takker for økononomisk støtte fra Tidsskriftforeningen, samt tips og oppmuntringer underveis!

Godt nytt år!

Tidsskriftet Rødt!

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.