Rødt! Ekstranummer

Tidsskriftet Rødt! har akkurat kommet med et ekstranummer: Thatcher og thatcherismen. Les også: Sagt om Thatcher.  Coop - litt ditt? Uttalelse fra Nei til EU og annet interessant stoff

Innhold:

Leder: Coop – litt ditt?

Sagt om Thatcher

Uttalelse fra Nei til EU

Mathias Bismo:  Thatcher som musikk

Tom Mills: Ein klassekrigar døyr

Kari Celius: 1986: Thatcher til Oslo

Rolv Rynning Hanssen:  Thatcherismen lever

Bjørn Tore Egeberg: Folkhemmet rakner

Du kan abonnere på tidsskriftet, lese tidligere artikler, og besøke vår nettbokhandel på: www.marxisme.no

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.