Prosa 3/2020 - 25 ÅR!

Årets tredje utgave av Prosa er viet 25-årsjubileumet! Vi feirer med et fyldig jubileumsnummer og lansering av første episode av Prosapodden!

I anledning jubileet har Johan Tønnesson, Aase Jordheim og Bjørn Ivar Fyksen gått gjennom tidligere utgaver av Prosa. De møter redaktør Merete Røsvik til samtale i Prosapodden, hvor det snakkes om likestilling i sakprosafeltet og samfunnsendringer de siste 25 årene har kommet til i Prosa. Her kan du lytte til Prosapodden: https://feeds.acast.com/public/shows/5ed9434736aede27996f6ec1

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.