Prosa 3/2020 - 25 ÅR!

Årets tredje utgave av Prosa er viet 25-årsjubileumet! Vi feirer med et fyldig jubileumsnummer og lansering av første episode av Prosapodden!

I anledning jubileet har Johan Tønnesson, Aase Jordheim og Bjørn Ivar Fyksen gått gjennom tidligere utgaver av Prosa. De møter redaktør Merete Røsvik til samtale i Prosapodden, hvor det snakkes om likestilling i sakprosafeltet og samfunnsendringer de siste 25 årene har kommet til i Prosa. Her kan du lytte til Prosapodden: https://feeds.acast.com/public/shows/5ed9434736aede27996f6ec1

Prosa #2 2021 inneheld to svært ulike tilnærmingar til TV-serien «Atlantic Crossing»s handsaming av historiske hendingar. Les også historia om Kopinors og NFFOs innsats for å styrke bokbransjen i fleire afrikanske land.

Marte Michelets essay er utsett igjen. Tema for årets andre nummer av Prosa er «grenseverdi», noko som viser til dei verdiladde vurderingane som ligg til grunn når grenser blir sette eller flytta, og til kva som kan oppstå når grenser blir kryssa.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.